Ondanks coronavirus je verwarming laten herstellen, onderhouden of vervangen

De huidige periode wordt gekenmerkt door onzekerheid. Elke dag zijn er nieuwe rapporten en verdere aanbevelingen om op een veilige manier te handelen. Als je verwarmingsinstallatie dan uitvalt, rijst de vraag of een verwarmingsmonteur in geval van een storing zelfs in corona-tijd mag komen. Of kan er nu een modernisering van het verwarmingssysteem worden overwogen? Deze en andere vragen worden hier beantwoord.

De Viessmann Service Partners staan voor u klaar

Installatie- en servicebedrijven voor verwarming maken in principe deel uit van de essemtiele beroepen. Dit betekent: u kan uw contactpersonen zoals gewoonlijk bereiken. Ook in de huidige situatie kunnen onze gespecialiseerde installateurs reparaties uitvoeren en nieuwe systemen installeren en u hierover adviseren. Viessmann ondersteunt de bedrijven in dit proces, omdat de productie- en leveringscapaciteit nog steeds gegarandeerd is.


Onderhoud en herstellingen tijdens de lockdown

Als de verwarming uitvalt of als er een andere storing optreedt, kunt u zelfs tijdens de huidige beperkingen van het openbare leven contact opnemen met het verwarmings- en servicebedijf van uw keuze. Als u nog niet contact heeft met een Viessmann Service partner in het bijzonder, kunt u gebruik maken via de opzoekpagina op basis van uw postcode.

Het is nuttig om vooraf met de verwarmingsinstallateur zo precies mogelijk te bespreken wat er mis is met de verwarmingsinstallatie of welke foutmeldingen worden weergegeven. Op deze manier wordt de afspraak ter plaatse verkort. Verschillende digitale diensten staan voor hem ter beschikking: onderdelen worden besteld via het online bestelsysteem of de reserveonderdelenapp. Dit betekent dat er voor u vrijwel geen beperkingen zijn, zelfs niet tijdens de Covid 19-periode.

Viessmann installateur via ViCare app

Contactloze probleemoplossing met de ViCare App

Als u uw Viessmann verwarmingsinstallatiel verbonden is met het internet, kunt u ook de ViCare App gebruiken.  Met deze app heeft u niet alleen uw eigen verwarmingssysteem in beeld, maar kunt u ook de gewenste temperatuur en verwarmingstijden instellen. Indien gewenst duidt u in de app eenvoudig het installatie- en servicebedrijf van uw keuze aan. Wanneer er een probleem is met het verwarmingssysteem, kunt u de foutmelding direct naar hem doorsturen. Mogelijk kan de storing zelfs op afstand door hem worden verholpen.

Denk aan onderhoud, ook nu.

Maar het is niet alleen wanneer het verwarmingssysteem problemen veroorzaakt, dat u contact moet opnemen met een verwarmingsmonteur. Regelmatig onderhoud is nog steeds essentieel voor een soepele werking en als voorzorgsmaatregel. Onze gespecialiseerde partners voeren ook onderhoudswerkzaamheden uit tijdens de corona-epidemie.


Vervanging van een verwarmingsinstallatie

Niet alleen kan het Viessmann verwarmingssysteem momenteel worden gerepareerd en onherhouden.  Ook vevanging  is een mogelijkheid. Viessmann heeft zijn productielijnen aangepast aan de voorschriften en specificaties. Hierdoor is de productie van nieuwe ketels nog steeds gegarandeerd. Dus als u voor dit jaar een modernisering van de verwarmingsinstallatie heeft gepland, kunnen onze handelspartners die ook uitvoeren. De huidige situatie is daarvoor helemaal niet ongunstig. Dit komt omdat annuleringen van orders aan het begin van de crisis ertoe hebben geleid dat onze verwarmingsmonteurs op veel plaatsen onverwacht vrije capaciteit hebben.

Covid-19 en een nieuw verwarmingssysteem: de juiste aanpak

Zoals altijd is een toekomstgerichte planning de eerste stap in de planning van een nieuwe verwarmingsinstallatie. Dit houdt in dat u het verwarmingssysteem moet vinden dat past bij uw eigen behoeften en de omstandigheden van het gebouw. Wij helpen u de juiste beslissing te nemen. Vraag om een deskundig advies. Samen vinden we de juiste contactpersoon voor u in uw omgeving; ook in tijden van de Covid-19 pandemie. U bent ook van harte welkom om gebruik te maken van onze energiezuinigingscontrole van het gebouw. Dit laat allereerst zien hoe hoog het besparingspotentieel is als u nu overstapt op een nieuwe energiebron of een nieuw verwarmingssysteem laat installeren. U krijgt ook een niet-bindende suggestie voor het juiste verwarmingssysteem. Deskundig advies ter plaatse is echter essentieel. Zo kunt u samen met de verwarmingsinstallateur bepalen welk verwarmingssysteem het meest geschikt is voor uw behoeften.Hulp bij de financiering van een nieuw verwarmingssysteem tijdens de Corona-periode

Als u eenmaal hebt besloten tot een geschikt verwarmingssysteem, staat de vraag naar de kosten centraal. Naast de geboden offerte voor levering, plaatsing en indiensstelling kan u promoties en premies in overweging nemen.


Veilig in de praktijk

Wanneer een verwarmingstechnicus naar u toe komt voor een onderhoud, voor een herstelling of om een nieuw toetstel te installeren, moet u op een aantal zaken letten om het risico op besmetting zo laag mogelijk te houden. Dit zal u en de verwarmingsinstallateur beschermen.

In principe: Als u zich niet goed voelt of symptomen van een Covid-19-infectie vertoont, informeer dan vooraf over de situatie en maak indien nodig een nieuwe afspraak.

Wat u van tevoren per telefoon of e-mail wil ophelderen:

  • Is contactloze betaling mogelijk?
  • kunt u ook betalen via een bankoverschrijving?
  • Kan de ondertekening digitaal of op een later tijdstip plaatsvinden?
  • Hoeveel medewerkers van het gespecialiseerde bedrijf zijn er op de afspraak?

Waarop moet u letten tijdens de afspraak?

  • Houd een afstand van minimaal 1,5 meter aan.
  • Schud geen handen met de verwarmingsinstallateur.
  • Zorg voor een goed geventileerde werkomgeving.
  • Bied de verwarmingstechnicus de mogelijkheid om voor en na de afspraak zijn handen wassen.