Priva en Viessmann bundelen krachten voor smart building en green solutions

Maandag 26 april 2021

Viessmann Groep, een internationale en toonaangevende leverancier van klimaatoplossingen voor residentiële en commerciële omgevingen, en Priva bundelen hun krachten in een strategisch partnership.

Beide familiebedrijven zien veel potentie en synergie in een samenwerking op technisch en commercieel gebied, waarbij een gezamenlijke toepassing van de nieuwste technologieën een impuls geeft aan de realisatie van slimme gebouwen en netwerken (zogenaamde ‘smart grids’).

Om het langetermijnkarakter van deze samenwerking te onderstrepen, heeft Viessmann een minderheidsbelang in Priva genomen. Met deze kapitaalinjectie kan Priva als onafhankelijk familiebedrijf haar innovatieve technologieagenda en internationale groei versnellen. Viessmann kan haar klimaatoplossingen voor commerciële gebouwen sneller ontwikkelen en verdere zakelijke kansen in de tuinbouwomgeving verkennen.

Naast een vergelijkbare bedrijfscultuur delen Viessmann en Priva een concrete visie over hoe hun oplossingen een positieve bijdrage kunnen bieden in het kader van de huidige klimaatcrisis en daarmee de wereld ten goede kunnen helpen veranderen.

Beide bedrijven geloven dat slimme samenwerkingen, netwerken en ecosystemen van cruciaal belang zijn om belangrijke problemen als de opwarming van de aarde, de energietransitie en de voedselzekerheid in de wereld, aan te kunnen pakken.

Meiny Prins, CEO van Priva: “Wij zijn een missie gedreven onderneming en trots op de impact die onze innovatieve en duurzame oplossingen hebben voor onze klanten en de maatschappij. Het partnership met Viessmann is een erkenning voor onze visie en de in de afgelopen jaren ontwikkelde technologie. Deze samenwerking maakt ons beiden sterker, waarbij wij onze onafhankelijkheid en de waarden van ons familiebedrijf behouden. Het is een prachtige kans om samen invulling te geven aan onze belangrijke missie ‘creating a climate for growth’.

Meiny Prins

Maximilian Viessmann, Co-CEO van Viessmann: “Onze missie is een leefomgeving te creëren voor de volgende generaties: duurzame, CO2-vrije en leefbare omgevingen voor wonen, werken en ontspannen. Al onze oplossingen zijn gebaseerd op duurzame energie en maximale efficiëntie. Door de bundeling van krachten met Priva, kunnen wij onze propositie uitbreiden en nog relevanter maken voor meer klanten. Ik kijk ernaar uit om samen als twee technologie familiebedrijven innovatieve digitale diensten te ontwikkelen die een positieve bijdrage leveren aan het klimaat.”

Max Viessmann

Over Viessmann

Viessmann is dé toonaangevende leverancier op het gebied van klimaatoplossingen. Met het 'Integrated Viessmann Solutions Offering' kunnen gebruikers via digitale platforms producten en systemen voor klimaatoplossingen (verwarming, koeling, ventilatie) naadloos met elkaar verbinden. Alle oplossingen zijn gebaseerd op hernieuwbare energie en maximale efficiëntie. Alle activiteiten van het familiebedrijf, opgericht in 1917, hebben 1 doel: “Het creëren van leefruimtes voor de komende generaties”. Dit is de verantwoordelijkheid, wereldwijd, van de Viessmann-familie met 12.300 leden.

Over Priva

Priva is een technologiebedrijf dat hardware, software en datadiensten ontwikkelt op het gebied van klimaatbeheersing, energiebesparing en optimaal hergebruik van water. Met meer dan 500 medewerkers, 16 lokale vestigingen en meer dan 450 internationale installatiepartners levert Priva duurzame oplossingen en diensten in meer dan 100 landen.
Met haar activiteiten in onder tuinbouw, gebouwautomatisering en serres wil Priva bijdragen aan de steden van de toekomst: waar mensen kunnen genieten van een gezonde werk- en leefomgeving en toegang hebben tot veilig en kwalitatief voedsel.