ViGuide - Centrale voor innovatieve digitale diensten

ViGuide verbindt u gemakkelijk en snel met uw klanten. Bewaak uw online installaties vanop afstand en pak problemen onmiddellijk aan wanneer ze zich voordoen. De webapplicatie ViGuide is overal toegankelijk, op elk moment en op elk toestel, zonder dat updates nodig zijn.

ViGuide maakt uw orderverwerking efficiënter en verbetert uw klantenservice. Alles wat u nodig hebt, is een verwarmingssysteem met een aangesloten gateway (Vitoconnect of ingebouwde internetbinding en E3-sturing) en een klant die de app ViCare gebruikt. Zo wordt ViGuide uw belangrijkste instrument voor alle digitale diensten.


Mobiel

De mobiele app ViGuide is beschikbaar op zowel iOS- als Android-toestellen. Hiermee kan u als partner ook een verwarmingssysteem van Viessmann met het nieuwe E3-sturing in bedrijf stellen.

Met ViGuide kan u ook:

  • Een verwarmingssysteem online brengen
  • ViCare componenten in werking stellen
  • Wisselstukken vinden
  • Al uw online installatie opvolgen

 

Download ViGuide vandaag nog in de App- of de Play-Store.

Download on the App StoreGet it on Google Play

ViGuide mobiel


ViGuide dashboard

De belangrijkste informatie in één oogopslag

  • Voortaan hebt u altijd een overzicht van de werking van de installatie van uw klanten. ViGuide vertelt u wat goed werkt en welke systemen storingen vertonen die moeten worden verholpen. Selecteer een systeem met een klik om alle relevante informatie over deze klant en het verwarmingssysteem te zien.
  • In het administratiegedeelte kunt u extra installateurs toevoegen en verwijderen en uw accountinstellingen beheren.
  • Met de App Switcher kunt u snel naar uw meest gebruikte Viessmann apps springen, zoals het online bestelsysteem (PartnerShop), de reserveonderdelen-app of ViBooks voor installatiehandleidingen en andere productdocumentatie.
  • Vanuit ViGuide hebben u en uw medewerkers toegang tot alle opleidingsinhouden en cursussen van Viessmann via het online leerruimteplatform.

Installatiegegevens

  • Alle belangrijke gegevens over een installatie zijn vlot toegankelijk. Zo onder andere: naam en contactgegevens van de klant, type en model van het verwarmingssysteem, bedrijfsstatus, serienummer, gatewaynummer. Al deze details zijn binnen handbereik.
  • ViGuide bezorgt u nog andere informatie zoals branderstatus, bedrijfstijd, aantal starts, buitentemperatuur, keteltemperatuur, wifi-signaalsterkte.
  • Voor zover het systeem over de benodigde gegevens hiervoor beschikt, bepaalt ViGuide ook het gas- en stroomverbruik, alsook gegevens over de zonnewarmte.
Alle belangrijke gegevens over een installatie zijn vlot toegankelijk

ViGuide Bediening

Bediening op afstand van systeeminstellingen

  • Met ViGuide hebt u de mogelijkheid om een aantal instellingen van de verwarmingsinstallatie van uw klant op afstand te wijzigen:
  • Individuele verwarmingscircuits (bijv. verwarmingscurveparameters), insteltemperaturen voor sanitair warm water en instellen van verwarmingsschema's per dag en tijd.
  • Om verbindingsproblemen op te lossen, start u elk type gateway (bijv. Opto, OpenTherm of Viessmann verwarmingssystemen met nieuw elektronicaplatform) opnieuw.
  • Als uw klant langere tijd niet thuis is, kunt u het systeem overschakelen op het vakantieprogramma voor een verlaagde werking.

Smart Home-componenten

U hebt de verwarmingsinstallatie van uw klant met ofwel een Vitoconnect-gateway ofwel een nieuwe Viessmann E3-compatibele verwarmingsketel online verbonden. Uw klant gebruikt ViCare voor de regeling van zijn verwarming en sanitair warm water en wenst dat u, als verwarmingsspecialist, deze op afstand via ViGuide monitort. Hoe gaat het dan verder? Met het Smart Climate System van Viessmann, dat uit een klimaatsensor en eTRV's (of elektronische radiatorthermostaten) bestaat, kunnen de bewoners hun comfort zelf instellen in elk van de ruimten waar de componenten geïnstalleerd zijn. Via ViGuide kunt u hen ondersteunen bij het bepalen van de ruimte-instellingen en het in bedrijf stellen van de toestellen.

Smart Home-componenten

Statusmeldingen voor onmiddellijke interventie

Statusmeldingen voor onmiddellijke interventie

  • U krijgt details over elke storing te zien en kunt een beschrijving van de oorzaak opvragen, alsook de actie die door Viessmann wordt aanbevolen.
  • Bekijk de historiek van alle systeemincidenten met details over wie de wijzigingen heeft aangebracht en wanneer.
  • Dankzij een directe link naar de app Onderdelen (ET) kunt u precies de juiste onderdelen bestellen om de klus te klaren.
  • Viessmann maakt het ook voor uw klanten eenvoudiger om onderhoudswerkzaamheden uit te voeren en problemen te voorkomen voordat deze zich voordoen. Met één klik kunt u een complete set voor de uitvoering van het onderhoud bestellen. Alle onderdelen die u voor een bepaald verwarmingssysteem nodig hebt, zijn in deze bestelling opgenomen; zo hoeft u niet lang naar artikelen te zoeken en loopt u niet het risico iets te vergeten.

Kaartweergave voor betere routeplanning

Beheert u meerdere klanten die verspreid over de regio zitten? Of wenst u een overzicht van alle installaties in uw gebied? Gebruik de kaartweergave om steeds de meest efficiënte routes te plannen om van de ene naar de andere klant te gaan. Klik op een installatie om telkens meer gegevens en de status ervan weer te geven.

Kaartweergave voor betere routeplanning

Krijg hulp wanneer die nodig is

Krijg hulp wanneer die nodig is

Voortaan kunt u nog sneller en eenvoudiger contact opnemen met en ondersteuning krijgen van de Technische Dienst (TD) van Viessmann. Open een ticket en bepaal het tijdstip waarop een technicus u kan terugbellen, of vervoeg de wachtrij wanneer u uw vraag aan de klantenservice wilt stellen. U wordt steeds op de hoogte gehouden van de actuele wachttijd. U krijgt de antwoorden die u nodig hebt om de verwarmingsproblemen van uw klanten sneller op te lossen.


De belangrijkste voordelen

icon-partner.png

Klantenbinding

De gegevens van uw klanten en hun verwarmingssystemen worden centraal opgeslagen en zijn op ieder ogenblik beschikbaar.

icon-prof.png

Professionaliteit

Dankzij ViGuide kunnen eventuele storingen vroegtijdig worden opgespoord, nog vóór uw klant ze meldt.

icon-kosten.png

Lagere kosten

Los storingsmeldingen meteen van achter uw bureau op, wat u onnodige verplaatsingskosten bespaart.

Stoppuhr.png

Snelle installatie

Montage van Vitoconnect, inbedrijfstelling van ViCare en servicevrijgave voor ViGuide in minder dan 15 minuten.

ViCare-Device.png

ViCare-app

ViCare is de sleutel voor uw ViGuide-ervaring. Dankzij ViCare kunnen uw klanten hun verwarming heel eenvoudig en intuïtief bedienen, bijvoorbeeld het instellen van de individuele comforttemperatuur. En wat voor uw klant ook heel belangrijk is: de rechtstreekse verbinding met de installateur.

WLAN-module Vitoconnect 100 - Aansluiting

Vitoconnect

De communicatiemodule vormt de interface tussen verwarmingsketel en app. Deze wordt via een kabel rechtstreeks op de Vitotronic-regeling aangesloten. De adapter, die slechts tien op tien centimeter groot is, kan aan de wand worden
gemonteerd. Een stekkeradapter voor de voeding wordt meegeleverd.

Vitoconnect wordt via Plug&Play met het wifi-netwerk in de woning verbonden. Voor de registratie hoeft u enkel de bijgevoegde QR-code met uw smartphone te scannen.
Vitoconnect is compatibel met heel wat mobiele eindapparatuur en met iOS (vanaf 8.0) en Android (vanaf 4.4) besturingssystemen.

De inbedrijfstelling van Vitoconnect en de verbinding met de installateur in ViGuide worden gerealiseerd via de ViCare-app.

In Vitoconnect 100 werd een uitgebreid veiligheidsconcept geïntegreerd, dat met succes aan de VDE-keuring ter beveiliging van de Smart Home-informatie heeft voldaan.