Viessmann & Pelicano - Campagne Een warm nest voor ieder kind

15/12/2023

Kinderen zijn onze toekomst. We willen hen zien spelen, genieten en opgroeien in de best mogelijke omstandigheden. Nog steeds één kind op vijf in België leeft op dit moment in armoede, cijfers waar je stil van wordt.

Pelicano Kinderarmoedestichting  redt kinderen uit  extreme armoede. Tijdens de belangrijkste groeifase van hun leven worden zij, onder de vleugels van de sociale partners, financieel ondersteund in hun basisbehoeften (een warme maaltijd per dag (voeding), aangepaste kledij, (para)medische verzorging, onderwijskansen en sociale vrijetijdsbesteding. Pelicanokinderen krijgen de garantie en alle kansen om een onbezorgd bestaan te leiden en om een volwaardige plaats in de maatschappij in te nemen.

Samen met Pelicano wil Viessmann het verschil maken voor kinderen in België en bijdragen aan een mooiere wereld waarbij kinderarmoede geen plaats meer heeft. Daarom engageert Viessmann zich om in 2024 deel te nemen aan de campagne Een warm nest voor ieder kind met als doel extra fondsen te werven voor pelicanokinderen. Een deel hiervan zullen we realiseren door consumenten bij het verzilveren van hun promocheque voor te stellen het bedrag van hun cashback van Viessmann geheel of gedeeltelijk aan Pelicano te doneren.

Meer over Pelicano Kinderarmoedestichting

Enkele vrienden die een maatschappelijke betrokkenheid delen, willen komaf maken met kinderarmoede in België en richtten in 2008 de Pelicano Kinderarmoedestichting op. Een Koninklijk Besluit geeft officiële erkenning aan Pelicano in 2009 en al in 2010 krijgt Pelicano de Hoge Bescherming van Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Astrid: een ferme opsteker voor de oprichters en alle medewerkers! Talloze acties werden ondernomen om bekendheid te verwerven en donaties te bekomen, onder meer Week Tegen Kinderarmoede, Dag van de Volle Brooddoos, Leerstoel Pelicano, en het inzetten van ambassadeurs. Sinds 2022 is Sonia Pypaert, zaakvoerster van the baby’s corner en Onder mama’s, ambassadeur van Pelicano specifiek voor de bedrijfswereld. In 2023 is Pelicano een van de deelnemende projecten van De Warmste Week.